Miért is jó a kollagén?

Egy bizonyos kor után lelassul, majd megáll szervezetünk kollagén termelődése, ami többek között ízületi fájdalmakat, bőrünk gyorsabb ráncosodását és csontjaink elgyengülését is eredményezi.

Ezért szervezetünknek szüksége van kollagénre akkor is, miután magától már nem tudja ezt előállítani. Termelését segíthetjük kollagénporokkal, kapszulákkal is. Illetve tudatosan olyan ételek fogyasztásával, amik nagyobb mennyiségben tartalmaznak kollagént.

5 olyan étel, ami „úszkál a kollagénben”

Hogy erre tudatosan figyelhess, és a főzések során is tudj kalkulálni vele, elhoztunk nektek 5 olyan ételt, amik nagyobb mennyiségben tartalmaznak kollagént. Ezekkel segítheted természetes erőforrásokkal a kollagén szintjének gyors és egyszerű megnövelését:

  1. Csontleves

A csontlevesben lévő kollagént és aminosavakat, a csontlevesbe szükséges csontok, inak, bőr és ínszalagok pár napos párolásával nyerhetjük ki. Már konzerv és por formájában is kapható a könnyebb elkészítés érdekében.

  1. Tőkehal

A legtöbb fehérhúsú hal, mint a tőkehal, glicin és prolin aminosavakban gazdag. Ezen kívül még olyan értékes tápanyagokat is tartalmaz, mint a szelén, foszfor és B6-vitamin.

  1. Tojás

A tojásnak a tojásfehérje részében van a legtöbb kollagén!

  1. Csirkehús

A porcok és ízületek megóvásában játszik kiváló szerepet, ezért fontos kollagénforrás!

  1. Zselatin

A zselatin egy kollagénből származó protein típus, ezért nem is véletlen, hogy ennek az ételnek az egyik legmagasabb a kollagén tartalma!

kollagén források 2

kollagén források 2

5 olyan étel, amely segíti a kollagén termelését

Nem csak közvetlenül a kollagénszintet tudod növelni, hanem bizonyos ételek segítségével elősegítheted a kollagén termelődését:

  1. Eper

Azon kívül, hogy finom és diétás édesség, magas C-vitamin tartalmának köszönhetően a kollagéntermelést is nagyban segíti.

  1. Fokhagyma

Aminosav összetevőinek és magas kéntartalmának köszönhetően beindítja a kollagén termelődését és emellett segít helyreállítani a károsodott bőrrostokat.

  1. Olívabogyó

A benne lévő A-vitamin a kollagén előállítását segíti, illetve antioxidáns tartalma gyulladáscsökkentőként hat, valamint vérkeringést javító E-vitamint és vasat is tartalmaz.

  1. Savanyú káposzta

Nagyon magas C-vitamin tartalmának köszönhetjük a kollagén termelésre kifejtett pozitív hatását.

  1. Marhahús

Míg a csirkehús a kollagéntartalma miatt fogyasztandó, addig a marhahús a kollagén termelését segíti, ellátva ezzel a bőr, erek és belső szervek egészségvédő feladatát.

kollagén források 3

kollagén források 3

Ha szeretnéd, hogy bőröd, hajad és körmöd még sokáig szép és egészséges maradjon, akkor fogyassz minél több olyan ételt, amely elősegíti a kollagén termelését vagy a mennyiségének növelését!

Weboldalunkon kapható kollagénporaink különböző ízekben kaphatóak, amit zabkásába, shake-be vagy süteménybe téve már be is vitted a napi kollagén adagodat!