A hüvelyesek, mint a bab, borsó, lencse vagy a szója fogyasztása heti minimum egyszer ajánlott. Cikkünkben most eláruljuk, hogy miért is olyan fontos ezt betartanod!

pixabay.com

Ezek a növények rendkívül magas fehérjetartalommal rendelkeznek, így akár önálló fogásként is fogyaszthatod.

Ezért kedvelik annyira azok, akik vegetáriánus vagy vegán életmódot folytatnak, hiszen a hús kiváltására igen alkalmasak. Te is húsmentesen étkezel? Akkor figyelj oda, hogy a hüvelyes ételeket egészítsd ki gabonafélékkel! Ez lehet például kukorica, barna rizs vagy köles. És hogy miért?

Mert amíg a húsokban minden esszenciális fehérje megtalálható, addig a hüvelyes növényekben néhány aminosav csak kisebb mennyiségben van jelen, így nem számítanak teljes értékű fehérjeforrásnak. Gabonákkal kiegészítve azonban ezt jól kompenzálhatod.

A Coop Online webáruházunkban ehhez is találsz megoldást!

 Rizs széles választékban áll a rendelkezésedre, de emellett könnyen házhoz rendelhetsz quinoát, bulgurt és egyéb gabonafélét.

A hüvelyesek jól beépíthetők a diétás étrendbe is, hiszen többszörösen telítetlen zsírsavakat tartalmaznak, ezért zsírtartalmuk igen alacsony. Sok fogyókúrázó azért kerüli ezen növények fogyasztását, mert magas a szénhidráttartalmuk. Azonban arról megfeledkeznek, hogy a glikémiás indexük viszont alacsony, így kis mértékben, és fokozatosan emelik meg a vér glükózszintjét, gátolják a hirtelen vércukorszint-emelkedést.

Rosttartalmuk kimagasló, ami hozzájárul az egészséges bélműködéshez és jótékony hatással vannak az emésztőrendszerre. Így megfelelő mennyiségben fogyasztva egyáltalán nem hizlalnak!

A hüvelyesek rendszeres fogyasztása csökkentik a magas koleszterinszintet és a vérnyomást, megelőzhető velük a cukorbetegség, a különböző emésztési problémák, valamint a béldaganatok kialakulása is.

Tudtad, hogy a bab színétől függ, hogy mennyi antioxidánst tartalmaz? Éppen ezért a vörös babnak van a legmagasabb antioxidáns tartalma!

Továbbá, a babban igen magas a resveratrol vegyület, ami lassítja az öregedést, késlelteti a ráncok kialakulását valamint üdén tartja a bőrt!

A lencsét nagyon sokan csak újévkor eszik, azonban érdemes hetente fogyasztani! Tele van ugyanis olyan tápanyagokkal, mint a magnézium, a cink, a foszfor vagy a kálium. A rendszeres lencsefogyasztás támogatja a folyamatos bélmozgást és javítja az emésztést.

A hüvelyesek körében továbbá a sárgaborsó az egyik legkedveltebb növény. Amit sokan nem tudnak, de mint termés nem létezik. Ugyanis a zöldborsó héját lehántják, majd megszárítják és így lesz sárga a borsó.

A benne lévő B-vitaminok és a magnézium kedvezően hatnak az idegrendszerre, káliumtartalma pedig a vérnyomásra.

A Coop Online webáruházból könnyen és olcsón beszerezheted ezeket a hüvelyes növényeket, melyekkel változatossá és egészségessé teheted az étrendedet.

Az év bármely szakában főzhetsz belőlük levest, főzeléket, köretet, egytálételt, püréket, de akár szendvicskrémeket, pástétomokat is. Az őrleményeikből (például szójaliszt, borsóliszt) készíthető ételeknek pedig csak a képzeleted szab határt.

Rendeld házhoz őket még ma, hogy mindig változatos étel kerülhessen az asztalra!

Üdvözlettel,

Coop Online csapata